14 maj 2009

Dueller sökes...(för boulespelare)!

Just nu pågår en het debatt på ett pratplank för boulespelare, där man som utomstående skulle tolka det som...???....??? Jag orkar inte ens försöka förklara, men det är intressant ur en del synvinklar så långt kan jag säga.
En tanke som väcker mig är hur kul vore det om dessa människor skulle vilja spela en match på mayon centre court mot varandra? :)

Lagen som skulle spela mot varandra är från Rebellaget:
"De ba boule" Kim (mångårig tävlingsförbrytare ur förbundets synvinkel och officiell kritiker mot svenska bouleförbundet), Kim spelar såklart i lag tillsammans med Jona Näs (flerfaldig svenskboule kritiker och en person som nu öppet gått ut med att han har lämnat Svensk boule för gott!) Laget fylls ut med Pabolo "galningen" Patron (flera ggr om entreprenör testkanin) som dessutom haft flera olika uppdrag inom svensk boule, men nu hamnat på kant med allt och alla.

Svenska laget från bouleförbundet även kallat "pamparna" ;)
Ingen mindre än ordförande själv Robert "Robban" Boström (en kille som inte backar en tum när det blåser och som hugger på kritik snabbare och vassare än en kobra) Robban i lag tillsammans med Hasse Hagberg som vart Sveriges ansikte utåt i många år på den internationella arenan och med 1000-tals idiella timmar för förbundet.
Och om Robban är en vass jäkel så skulle jag verkligen vilja ha Hasse på mitt lag om vi ska vara med i ett parlamentet utan komikinslagen ;)....
Dessa två ska få med sig Jarmo "domar*****" Repka som på sistone kliver in på banan titt som tätt och skapar sig ovänner bland spelarna med en för hård regeltolkning? som däremot är korrekt, har det visat sig i efterhand ;). Jarmo jobbar hårt i Stockholms disktriktet!

Jag vet dock inte om det skulle gå att ordna då nästan alla de ovannämnda tycker att det inte finns någon poäng med en sådan match?...
MEN om dessa människor sätter stoltheten åt sidan och anmäler sig till mig på niklas.marklund@scandboule.se så ska jag se till att ni belönas (med en puss på munnen av *****) på Mayon!

// Niklas
Anmäl dig till Mayon här »

2 kommentarer:

  1. Om du stavar mitt namn rätt så är jag på, hur många poäng lämnar vi i handikapp?

    Allt och alla var ganska hårt, nån vän hoppas jag har kvar Nikolas.

    Vad står på spel, straff till förlorarna eller har du nån ide där. Pusskalas kan vi ha ändå;)

    Don Pablo

    SvaraRadera
  2. Varför skulle dom vilja vinna pussar av Henke?

    SvaraRadera