05 mars 2009

Tävlingsledaren 2008...

Nu har jag suttit halva dagen utan att komma fram till vad jag ska skriva om...
Men till sist kom jag på! Mitt bästa minne från mayon förra året :)
Robin aka Bempa aka Bamsen Johansson (k"ö"rt barn) har många namn och han avslutade 2008 års mayo boule festival på ett fantastiskt sätt! Jag hade haft mitt bästa mayo alla kategorier och när vi/arbetsgänget skulle ha våran sedvanliga efterfest på söndagen så är man alltid helt slut i kropp och knopp och det är då Robin kliver in i handlingarna.

Jag måste dock först berätta om de som anlände till festen :).
På efterfesterna brukar alltid de utländska spelarna dyka upp och även så 2008, Philippe Quintais (15 tal VM tecken) med sina kompanjoner anlände lagom till boulespelet på festen och de bjöd verkligen på sig själva igen!


Så klart så ställer de sig och spelar med 3st snygga tjejer i 25års-åldern till en början men efter att tjejerna har visat dem vart skåpet ska stå med snygga psykningar så valde de att gå vidare och spela med oss dödliga istället. Quintais i lag tillsammans med just Robin spelade en match mot två st instruktörer och det är ganska jämnt...
I en omgång där Robin har spelat alla sina klot färdigt så går han upp i planen för att peppa sin medspelare till bra kast, då händer följande;
Quintais ska skjuta bort motståndarlagets sista klot för poäng;
Han skjuter och missar,
Han skjuter och missar igen!
Nu börjar det bli viktigt...;)
Han laddar för skott och "DUTTAR" för poäng och Robin blir så glad att han steppar fram till Quintais (som ser måttligt nöjd ut efter en dubbelbom och sen en DUTT) och ber om en "high five" och ler nöjt!
Jag fullkomligt dör i asgarv när jag betraktar detta skådespel av två st nallebjörnar och blir så glad för Robins skull att han fick spela med någon som var på samma nivå vad det gäller inställning och "ossning"! hahahaha.
Efter denna dag så har detta blivit ett samtalsämne för alla som var där och såg! :)
Tack tävlingsledaren! Och väl mött i år igen med trippande high fives i bagaget.
// Niklas


Anmäl dig till Mayon här »

1 kommentar: