02 april 2009

Jag ska flytta till min tandläkare.

Jag har nu varit hos tandläkaren igen, man kan säga att jag bor där. Frågade min tandläkare om jag fick flytta in, för hennes tandläkarstol är så skön att ligga i och jag är ju ändå nästan där jämt. Då tittade hon på mig och sa något på spanska som jag inte förstod och gick.

Jag trodde jag hade blivit nobbad men hon hämtade ett kort på hennes mamma och började fläta in mig i släkthistorier. Hade jag inte känt hennes son hade jag faktiskt blivit rädd att hon tagit mig på allvar.

Men nu är det bara ett samtal till hennes son och säga att jag skämtade så får han förklara för henne. Jo sa jag det att hon pratar med mig på spanska även fast hon kan svenska, det är antagligen så att min gotländska liknar spanskan, jag vet inte. Men det är mycket nickande och skrattande när jag är där i alla fall. När jag inte gråter av smärta det vill säga.

Men gissa vem som kommer ha skinande vita tänder till Mayon....
/Maria
Anmäl dig till Mayon här »

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar