30 april 2009

Bloggvärlden

Precis som hela övriga världen har boulespelarna och även vi iom denna sida börjat med bloggande!
Jag tycker att det är kul med personer och personliga inlägg. Maria nämnde också idag att det finns nåt som heter "twitter", som tydligen är ännu mera inne?

Men för att återgå till det jag tänkte skriva om, bloggar i boulevärlden.
Jag tänkte här kommentera de bloggar jag vet om och även personen bakom.

Först ut är Måns Daniel:
http://boule-nouvelle.blogspot.com/




Niklas kommentar om Måns blogg:
Måns är en skön snubbe mitt inne i livet! Han pluggar, jobbar, boulear, dejtar i 180 vilket gör att skrivandet blir alldeles för sällan för min smak. Jag har dessutom försökt få Maria att stöta lite på Måns men hon ser inte sig själv tillsammans med en boulespelare har hon sagt, vilket jag kan tycka är aningen mycket MUF tänk. Om Måns vore ett bräääkande får så skulle hon nog nappa bättre på dig ;) ålder var också ett argument men där är inte jag rätt person att kommentera vad det nu kan vara... 4år? Phyfff kom tillbaka när det skiljer 14 år!

Andra blogg ut är Joakim "Pimmen" Andersson:
https://www.blogger.com/blogin.g?blogspotURL=http%3A%2F%2Fcoccinelle-pimmen.blogspot.com%2F




Niklas kommentar om Jockes blog:
Det här är enligt mig Sveriges bästa boulespelare (overall) och ta me fan så har han hittat sin grej på bloggen! Han skriver roliga texter "verkligen bouleifierade" om sina egna erfarenheter och det har roat mig många gånger att följa hans texter. Nu har Jocke tyvärr stängt bloggen för allmänheten VARFÖR? öppna den igen, flytta till Stockholm och bilda lag tillsammans med mig och någon annan med huvudet på skaft ;), Jocke har bott i skåne/Danmark hela sitt liv, och om boulesverige är en ankdamm så är skåne dammens Tsunami! Men Jocke förtjänar bättre även om han inte har fattat det själv.

Tipset blir att öppna bloggen igen! snälla


Tredje bloggen ut är Rickard Nilssons:
http://success-star.blogspot.com/


Niklas kommentar om Rickards blog:
En helt "ok" blog från en helt "ok" kille, Rickard har Sveriges bästa kastarm men har ett rykte om att ha Sveriges sämsta huvud...
Att han skriver och lägger upp mycket bilder på sin blogg är ett plus och jag tror nog att Rickard har sin framtid som skribent/journalist istället för som boulespelare, MEN om jag har fel blir jag fantastiskt glad då denna kille spelar Sveriges vackraste boule petanque!

Fjärde bloggen är Robin Johanssons:
http://www.bempstorys.blogspot.com/



Niklas kommentar om Robins blogg:
Det skulle kunna räcka med "UPPDATERA i alla fall en gång i kvartalet"! ;)
Men Robin förtjänar inte skrikande ord av en som gillar honom så pass mycket som jag gör, Robin har gjort några helt fantastiska saker i sitt liv som jag gillar med honom, bla high fivat världens bästa boulespelare genom alla tider efter att denne duttat på ett skott! (läs mer om det tidigare i bloggen).

Femte bloggen ut är Albin Plantins:
http://bouleblogen.blogspot.com/




Niklas kommentar om Albins blogg:
En blogg som inte har uträttat så mycket ännu men den har potential att växa då killen som skriver är en liten Chiuaua som låter mer än han uträttar vilket alltid är kul att läsa ;).
På det stora hela är det en rolig prick som lär sig av livet för varje dag, jag blir inte förvånad om denna snubbe spelar på rivieran om 5 år tillsammans med Zigenarna och hustlar turiter på tusentals € varje dag! :)

Sjätte och sista bloggen ut är Förbundskaptenens/Anders Larssons blogg:
http://fkboule.blogspot.com/

Niklas kommentar om FK bloggen:
En blogg som inte uppdateras speciellt ofta och som verkligen borde ha potential till att bli en intressant blogg då han som skriver är Svriges mest meriterade spelare och kanske den bästa FK som Sverige har haft, men som sagt det skrivs för SÄLLAN!
Mera bloggande till boulespelarna Anders tack ;)

// Niklas
Anmäl dig till Mayon här »

2 kommentarer:

  1. Tackar ödmjukast Niklas!! :)

    Bloggen öppnar igen om ca en vecka.. ;)

    Håll ut.. :)

    SvaraRadera
  2. Men den kassaste är onekligen denna.Bara tjäbbel mellan ngra som heter Nicklas å Maria.Suck.

    SvaraRadera