09 maj 2010

Nostalgi...

Jag har under ett par veckor vart i diskussioner med mina medarbetare gällande festivalens utsmyckning 2011>>>>...
Just nu vet vi att vi kommer göra festivaler i någon form, men att den riktar sig mot boulespelare är ungefär minimal, sen kan det komma att bli en Sthlm boule "masters", challange (den vi gör nu), amateur eller liknande boulebar cupen.

Men nog om framtiden, nu handelar den om den 27e-30e maj som nog kommer att bli den sista för er med licens!

"Jag kommer ihåg" då jag som pojkspoling (jag är faktiskt inne i 30 årskris nu) kollade in det senaste numret av boulepetanque och såg att dreamteam hade vunnit "Mayon" igen, dreamteam då var Amal Moufid, Kenneth Öttenius tillsammans med Kader Chamil! VILKET LAG det var!

För er som inte kan boule eller som precis har börjat förstå, så var det top of the line detta lag.

Kader kunde lägga som ingen annan i Sverige, han behärskade sidskruvar, rullägg och plombar bäst av alla i Sverige just då och under en 5-7års period var han outstanding på läggen.
Kenneth som var skytt i laget hade en period (8-10 år) i Svensk boule där han var överlägsen på att skjuta och inte bara träffa vilket många skyttar kan göra, men han gjorde väldigt mycket carreuer!
Amal var stjärnan i laget och den enda som hade VM-titel i bagaget. Jag är EN AV FÅ! i den svenska bouleeliten som verkligen har sett storheten i Amal och försökt att få ta del av hans kunskap, när Amal var som bäst så var ingen enligt mig i närheten av han :).

Under årets nostalgi festival kommer vi se tillbaka (kanske någon kommer få en mayonnaisetub i huvudet när de ska kasta? ;) Men framförallt kommer vi ta ut dream team genom alla år!

Detta lag ovan är mitt svenska dream team!
I veckan kommer jag ta ut mitt internationella lag, frågan är, vilket lag är ditt?

Vilka vill du se spela en match på årets festival?
Skriv här eller maila mig på niklas.marklund@scandboule.se så ska vi se vilka härliga nostalgimatcher vi kan få se Danne speakra den sista helgen i MAJ!

// Niklas
Anmäl dig här »

2 kommentarer:

  1. JJ,Viktor & Henry Patron vore en riktigt nice sattsning...men tyvär omöjligt i nuläget.Har verkligen försökt få dit dom,men utlandsresor hindrar.
    Som det ser ut nu vill jag se...Fille lägg,Anders L mitt...och den IQ-befriade Ante på pang.Du bad ju om MITT drömlag,eller hur?

    SvaraRadera
  2. Ja har fått ett pris 2003 som hette Allstar team 2003.
    Det var jag, Weibel och Lozano om jag inte minns helt fel.. :)

    SvaraRadera