21 januari 2010

Petanque America

Hej,

Jag kollade runt lite på webben om petanque på andra sidan atlanten då jag alltid haft en slags "hatkärlek" till landet som är värst på allt! Även på att vara sämst ;) På kartan nedan hittar ni alla bouleklubbar i USA, mäktig karta!

För ett år sedan så var jag klubblös och fick en idé om att skaffa Amerikansk licens och spela VM för USA hade vart en ball grej tänkte jag :)
Jag mailade Las Vegas petanque club och hoppades på positiv respons, då jag hade en ödmjuk aproach och beskrev mig som Sveriges bäste boulespelare genom alla tider med både VM medaljer och SM guld. Med vissa inslag av mytomani så genomskådade de mig och valde att inte svara alls...*suck* nu har jag istället licens i "Svennebananland".

Gud vad trist det kan vara att inte få spela boule i central park!

// Nick
Anmäl dig till Mayon här »

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar