25 augusti 2009

The battle is on!

Jag har nu ingått i mitt livs största och viktigaste vad/bet! :)
Dealen är mellan mig och min chef vilket bara det är helt undanbartto ;), jag har ofta haft vadslagningar med mina nuvarande och föredetta chefer gällande om vi ska nå en viss försäljning eller inte. De vaden har jag alltid torskat medans om chefernas insats då har bara vart en win-win situation. (inte så bra gjort av mig om man ser ur bettings regler) men nu!

Jag har ingått i ett vad som gör att det är extremt smärtsamt att förlora men mycket positivt att klara det både på lång och kort sikt. Jag måste nämligen "känna" förlusten för att det ska vara kul att vinna :),
Vad bettet gäller är att vi ska gå ner 8kg innan jul! vilket i sig är en bagatell men med min livsstil ala äta mycket sötsaker och röra sig så lite som möjligt är det inte en "walk in the park" om man får slänga ur sig någon töntig one liner? ;)

På återhörande... // Niklas
Anmäl dig till Mayon här »

11 augusti 2009

Tillbaka fr semester.

Jag har jobbat i snart 1.5 vecka. Medans Maria har sin 1a dag idag på jobbet!
Vi får se om den här bloggen kommer uppdateras ofta eller om det mesta kommer att ske på boulebar bloggen där Daniel och Hannes har kört i sommar.

Maria kanske har några bra videos/bilder från Mayon som ännu inte har fått komma upp.
Själv kommer jag att börja spela lite mer boule from nu och det kommer jag att skriva om.

// Niklas
Anmäl dig till Mayon här »

15 juni 2009

Niklas är slående likt Kermit idag....

Grön skjorta och grön cardigan. Haha kan inte sluta skratta!!! Han är så fin!
Jag har inte varit aktiv på bloggen på väldigt länge. Inte för att jag velat utan det har varit helt för er skull. Sitter och fixar med lite filmer ni kommer få se, förhoppningsvis inom en snar framtid.

10 juni 2009

Mer bilder fr mayon, med en rolig text under :)

Jag under pågående match tänkandes: "Varför i helvete spelar de så för!?" Skjut tomte skjut!

Big-bossman med en mobil som känns "sådär". VA FAN FUNKAR DEN INTE FÖR!? snurrar i hans skalle :)


En fis-blek Maria försöker "act cool" i en paus mellan alla prisutdelningar där hennes uppgift var att pussa alla vinnare!


Ivarsson i skyttekvalet påväg mot 70 pompa!
Glada danskar ihop med "frassar" och groupien Carro, Eric Geraci 2a fr vänster ser hyfsat nöjd ut :)

08 juni 2009

Stämningsro på kontoret just nu.

Niklas säger till Maria på mailen;
- " Du bloggar lite lite nu gumman", hur mår du?"
Maria svarar;
- " Fy fan för di, du kan juo inte säge så då jag bloggade före och under mayon som en toka!"
Carro fliker in;
- "Du har ju fått hur mycke beröem som helt för den där jävle bloggen, kom igen nu"
Maria dementerar till Carro (aningen putt);
- "Du försöker ju bara slicka Niklas *****!" :@
Jag svarar;
:D

PS: jag kommer lägga upp lite fler bilder från mayon senare idag eller imorn ev, DS:

// Niklas
Anmäl dig till Mayon här »

05 juni 2009

By the way

Det var vi alla som gjorde Mayon i år! Tack och välkommen igen om ett år, då kanske något bättre! Om det går? ;)

Vissa har det bra och kan sluta tidigare...(Maria ja!)

En liten text nedan men först en bild på Mousiur "Lap-atat"! i attackposition :)


Fotograf: Fredrik Hallonsten

Efter 12 dagar jobb i rad nu har Maria tagit sitt pick och pack och dragit något mörkt över sig ;).
Jag tror att hon kanske kommer sova ett par timmar i helgen :)...

Själv kör jag på hela vägen till semestern (jag är lite hårdare) och i helgen ska faktiskt JAG boula, det är en helg i boulesverige som skapa debatt i lilla ankdammsvärlden där Dehbahboule kör tävling vid Ullriksdahls slott, samtidigt som Bajencup spelas i Björns trädgård. Då jag tycker bägge tävlingarna verkar bra (jag har aldrig spelat debaboule) så tycker jag personligen att det är synd de spelas samma dag, då jag imorn ska spela lite mer "tävlingsinriktat" och debaboule hade jag gärna spelat tillsammans med någon icke boulespelande kompis.

Men men så är det ibland när ett par tjurskallar inte kan komma överens och istället för att sammarbeta så kör man kombinerat motarbete ;)

På jobbet är vi ungeför 50-50 som ska spela den ena tävlingen vs den andra, (försäljning vs marknad) sen har vi några som inte ska spela alls utan bara dricka rosévin i helgen är deras planer!

// Niklas