14 april 2010

Världsspelare på ingång :)

Jag vet om Marias uppmaning till vad jag ska skriva om, det kommer snart. Men tills vidare vill jag bara skriva om "starplayer"inventeringen för festivalen ;).

Michel Van Campenhout lät meddela idag att han kommer tillsammans med Jean-Francois Hemon (min favvospelare!) samt Jean-Pierre Le Lanc (stavning osäkert). Detta lag har vunnit en gång redan för 2 år sen och Belgiska laget är regerande mästare från förra året. De byter nu ut Weibel mot Lelanc alltså.

Vidare så lät Michel meddela att den andre Michel "Loy" är sugen att komma i år också tillsammans med sitt lag, Hureau och Lamour. Men de måste bara vinna en kvaltävling till franska mästerskapen först 25e april. Sen vet de till 100% om de kan komma eller inte :).
"Vi ska bara vinna en tävling först" *hahaha* jag gillar den inställningen iaf!

Fler franska lag och spelare har sagt att de är sugna på att komma till Stockholm men vi krockar tyvärr med kvaltävlingar till franska mästerskapen vilket gör det tufft för dem att komma om de inte kvalar in direkt.
De flesta franska distrikten har minst ett kval för franska mästerskapen och uppsamlingskvalet är vår helg...
// Niklas
Anmäl dig här »

3 kommentarer: