18 september 2009

Helgnöje, Marias ångest etc...

För alla er som önskar se ett gammalt CCCP sätt att spela boule på (ganska långsökt) kan kolla länken http://www.mastersdepetanque.fr/videos-finalfour.html

Det är ett par klipp från franska masters i år där jag tycker Thailändarna övertygar med hela sitt sätt att spela på, de raspduttar! De står fel, de gör mycket utanför ramarna rent boule etik mässigt. MEN dom kan spela petanque! De tar sporten en nivå till och när de nu också börjar utveckla klottillverkningen så är det extra spännande att se dem "tuffsa till" frassarna ;)

Tyvärr gör en av mina favoriter Henri Lacroix inte så bra ifrån sig på klippen.

Men jag ska myta upp två stories från mina erfarenheter på boulebanan nu :),
Phusa Ad (den thailänska läggaren) har vart med på väldigt många VM och han har bla vunnit skytte VM nåt år men jag är inte hundra på när det var.
Hur som helst jag är på plats VM 2004 och ska hjälpa Björn Ivarsson på sitt skyttekval som är på tur efter just Phusa Ad, Björn är laddad som fan och aningen nervös så jag låter han stå och ladda/värma upp lite för sig själv.

Jag ställer mig för att kolla på Phusas skytteserie istället, Det dåvarande världsrekordet ligger på 59p (fel?) och Phusa skjuter som en galning till publikens jubel!
Men domaren är stenhård och Phusa gör 3st 1p som lika gärna hade kunnat vara 5p och slutar trots detta på 55 eller 56p! SICK. Han är inte sur på något sätt utan knäpper händerna och bugar till publiken tacksamt bara, shit tänkte jag med ett par millimeterar på sin sida så hade kan krossat rekordet likt Usain Bolt på 100m! ;)
Den andra storyn jag tänkte dela med mig av är Henri Lacroixs prestationer på två st VM där jag har tittat mer än jag spelat (av olika orsaker :P) första ggn 2004 så spelade han i det regerande mästarlaget och han missade inte EN kula!
Trots detta så förslorar de finalen och han måste tyvärr ta av sig sin fula regnbågsliknande tröja...
Året efter spelar han med ett nytt lag (även om skytten är densamma) men nu är det sugna hungriga spelare på banan och de vinner finalen mot sina "brorsor" fr Frankrike. Lacroix missar inte en kula på hela VM, som jag ser! :)

Igår nämnde jag till Maria att vi måste liva upp bloggen lite och jag ska länka till masters (vilket jag gjort nu) och hon med nästan panikslagen röst säger, "-men Niklas nu kommer den bli ännumera boulifierad!" :(,
Haha fick hon till svar och nu får vi se om det kommer inlägg från Maria där hon ger tips på nagelmålning, bra ställen att äta på när du är kär, generella tips om hur bra Mac är ;) eller kanske hon kommer skriva om hur nya soffa kommer att se ut? Den som bloggar får se... // Niklas

Anmäl dig till Mayon här »

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar